14 feb


Mera blommor! :)

Trodde staden skulle vara klädd i rött&rosa men icke. Har en förutfattad mening om att alla högtider så klär man in allt.. men visst finns det galna amerikanare och dom kan vara extrema men det gäller inte alla:P haha.. men folk ute var det! Massa folk... och presenter hit och dit, "Valentine party" och dyra middagar.. är väl som hemma i Sverige men tror här att det är mer reklam och att yngre hänger på.
Blev lunch på ett roligt ställe.. ett typiskt 50tals ställe. Musiken, kläderna, stolarna osv.. När jag kom hem fick jag höra att barnen älskar att äta där, så får väl knalla dit med dom någon dag:)

Ibland när folk pratar lite fort, eller om dom har en dialekt som kan vara lite svår händer jag inte med i svängarna och idag hände det igen! En kille bakom disken börja sjunga på låten som spelades och sedan börja han prata med mig om någon film.. ja, jag sa att jag sett den(vilket jag nu vet att jag inte har) men förstod inte vad han mena där ett tag.. När vi skulle gå började en annan som också jobba där prata om något & man vill ju inte säga "va" för många ggr heller.. 

I Tisdags träffade jag en tjej på biblioteket & ikväll ska jag och hon + en annan tjej gå ut. . blir väl att käka något och så :) 

Jo, en sak till.. när jag kom in idag så trodde jag larmet gick men det visade sig vara en "igglo" som blåstes upp i vardagsrummet.. 

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0