Lööördag

Skridsko åkningen idag var kul. Blåste lite(som syns på bilden), men man blev varm av att åka lite.. Var mycket folk där och man kände sig rätt så duktig för de flesta höll sig nära sargen. Är inte så vanligt att lära sig åka som hemma. Blev förvånad att ingen hade hjälm och när jag sa att typ alla barn har hjälm och även en del vuxna i Sverige blev dom förvånad. Men här kanske man tror skallen är gjord av stål, vad vet jag...

"Cheese steak" ska vara något av Philadelphias speciallite, men eftersom jag inte äter detta kött..så överlåter jag det till pappa när familjen kommer och hälsar på! Jag får hålla mig till deras andra typiska grej "pretzlar", som jag äter typ varje dag.. men har man en gigantisk burk som jag råkar ha fått, så är det svårt att låta bli! 


" Skål!"
"Vad sa du?"
"Men, mamma det är faktiskt Swedish"





Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!

En cheese steak kan jag tänka mig vad det är och förstår att du överlåter den till andra, men vad är "pretzlar" som du håller dig till?

Du kanske skulle ta och lansera och sälja hjälmar där när ditt år hos familjen är över..

Kram Maria

2009-01-25 @ 11:34:42
Postat av: kristin

"pretzlar" finns i två varianter.. det ena är typ som små salta kringlor, ungefär som "salta pinnar", fast godare.. Sen så kan det också vara stora kringlor av "vetedeg" typ, med saltflingor på:) hoppas det gav en förklaring :) Ja, bra idé. Kanske kan göra lite affärer på det! haha kram

2009-01-25 @ 22:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0