Philadelphia

Okej.
New York var helt galet! Det kandes som att aka in i en ny varld, allt var sa stort och man kande sig valldigt liten.
Vi akte buss och sag olika saker sedan hade vi lite fritid till shopping och sant, men 2 timmar racker inte om man vill shoppa  NY, sa jag ska tillbaka snart for Philadelphia ar bara  timmar med tag bort.

Igar kom jag till familjen & saklart kanns det lite forvirrat att komma in i en ny familj, men dom ar jattesnalla och valkommnar mig sa det kanns bra. Konstig kannsla att barnen pratar sa bra engelska :P
Jag var valldigt trott igar, sa jag tog en liten tupplur efter att ha lekt med barnen lite.. sedan vara vi ut och at.
I Sverige nar du bestaller, far du ju allt pa samma tallrik. Jag tankte inte pa portiionsstorlekarna har. Visst, jag kan ate mycket.. men inte sa mycket! Sallad, soppa, bakat potatis, Kyckling & allt hade en egen tallrik.. haha, blev en "doggybag" for mej dar! :)
Vi tog en liten tur sedan med bilen & de visade mej lite olika saker.. An sa lange tycker jag detta varkarvara en valldigt mysig stad, gamla byggnader och mycket historia...

Jag fick sova ut idag sedan sa at jag typisk "Amerikansk frukost", Bananpannkakor(tjocka) med smor och Sirap.. Mums! Jattegoda! Foljde med till en Marknad, typ som Saluhallen i Stockholm, fast 100 ggr battre.



Ska lagga upp bilder sedan nar jag fixat nternet pa min dator...

Pusskram


Kommentarer
Postat av: Hampus

Hej fick en länk av Johannes Andersson! Åker du också med cultural care?

2009-01-11 @ 01:40:08
Postat av: Kristin

Hej!Japp jag åker med CC, och du med?

2009-01-11 @ 04:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0