28september

Helgen var bra! blev bio,bjuden på middag,shopping,restaurang besök mm.. lite lagom sådär..
Idag sa det boom!! och en störtskur gjorde mig väldigt blööööt!! men tur är att det bara var vatten och jag var ut på uppdrag för barnen då dom skulle göra sina egna pizzor och behövde ost+pepperoni! LillaG var så sööööt!! :)
-Oh, Kristin I will get u a towel!
Hon kom sedan springandes med en handduk för att torka lilla mig..
Imorgon följer jag med familjen till "Buffalo" och stannar gör vi nog veckan ut. Begravning och så klart man ställer upp och är barnvakt där! så imorgonkväll blir det 8-10 timmars bilresa...

spökena vaknar till liv!

Nu när hösten kommer och Halloween närmar sig så börjar det även spöka i det gamla fängelset! (som ligger efter min gata). När jag känner mig redo blir det "Hounted tour" men först måste jag ha en vän att hålla hårt i handen!!

lördag

Höstväder idag! & vad passar inte bättre än bio då, ska kila iväg nu med min vän G för att se en ny film "Surrogates" eller hur det stavas..
Igår kväll fick jag se skumma typer, rädd blev jag! :O och mer rädd kommer jag bli!!!

dom är ju inte mina...

Lämnade&hämtade lillaG ifrån skolan denna fredag. Första gången jag lämnade, det gick bra.. en kram och "vi syns om en stund". Ibland känns det som om man gått och blivit med barn, hoppade över graviditeten och fick trotsåldern direkt,haha.. Har sagt att jag måste spela in dom, utifall det blir för tyst! :)
Skolan ligger nere i centrum och hon går bara 4 timmar, så satte mig och tog en frukost på fiket bredvid och sedan strosade jag omkring och lite shopping hanns med! Sedan begav vi oss hemåt..
Ska ut med Nicole + 2 tjejer till snaaaart så väntar just nu på dom! Middag blir det eller jag har redan ätit men en efterrätt klämmer vi ner! :)
trevlighelg!

24september

Planerar att ta en tripp till "San fransisco" i november så just nu håller jag på kika upp det! Har en månads visa kvar sedan i januari, blir det resa hemåt eller stanna kvar ? hm..
Idag torsdag var vi som vanligt kreativa och hade "art" och sedan gjorde jag och lillaG "guacamole"  med chips!:)
Bestiger en stubbe..
(överskottsenergi på kvällen i "SB")

22september

Kul helg i "Silverbay"!
Skola där fast "soft" sådan (även fast lördag var kl 8 morgon-kl 11 kväll)med lektioner som t.ex. "musiclass,drama,poetry,cultural differences"  osv.. Härlig miljö uppe i bergen vid en sjö och fanns gym,kanoter,klättervägg + mer om man hade lust med det! Skapligt hotel även med mycket maaat! :) Så har nu gjort "3 credits" (typ poäng) och har 3 till kvar, så blir till att åka tebax nästa månad för lite mera "studier"...

17september

En till supersnabb vecka! redan fredag imorgon och det betyder skolan för min del! Idag torsdag började en ny termin "Artclass" så dit var jag&lillaG, efter det svängde vi förbi "lekgruppen" sedan hem för lunch och en lugn eftermiddag som sedan på kvällen avslutades med möte med min LCC och ett "Starbucks" besök...
"Roadtrip" blir det, denna gång nordligare delen...
Denna helg blir det som sagt skola, "SilverBay" väntar och vet ännu inte vad för kurser det blir, återstår att se vad som finns men något kul&intressant hoppas jag på!:) "Silverbay" är en semesterort och där på plats finns även en skola för Aupairer..

15september

Min helg blöd på båda relax och fart..
Köpte äntligen mitt paraply.. så om det blir regniga dagar har jag något att se fram emot!
Blev utgång lördagskväll och fick låna ett ID och kom in utan problem:) Lyssnade där på ett band som var helt ok..
Igår besökte jag och LillaG "Sciencemuseumet", där såg vi en mysig film om rymden... man satt i ett rum omringad av en gigantiskt skärm i tak + väggar, coolt var det! Idag tisdag, även en solig fin dag och nu är det sådant härligt "svensk sommar väder"..

i halloweenbutiken

Med denna mask kan man nog skrämmas!(dom som sett Sawfilmerna)
fast visst den ser lite muppig ut just här!haha;)

redan fredag?

"C" hade första skoldagen igår! Han såg så liten då han klev på bussen men ändå så stor:) Så nu är det jag och LillaG som hittar på bus om dagarna tills storebror kommer hem..
Här börjar man ju skolan vid 5, vilket jag kan tycka är lite litet men jag har ju lärt mig under mina månader att barn får växa upp fortare här.. regn denna dag! fast samtidigt skönt att byta ut det varma vädret mot några höstiga dagar så man kan vara inne och mysa med gott samvete;)
Spenderade gårdagskvällen med Lauren,
vi dinglade(stolarna som vi sitter i är som gungor) drack drinkar & åt mat..

"laborday"

Helgdag idag och ledig! så sovit ut lite efter helgen..
"C" kalas lördag blev lyckat, barnen såg ut ha det skoj och fint väder hade vi med. Dom hade hyrt "Childrens Garden", vilket är som ett "mini nöjesfält" med ett litet tåg man åka, en karusell + lite annat...
Igår söndag tog jag mig in till NYC för att träffa min svenska vän & där hade vi en toppendag!:) Strosade omkring i staden och var länge sedan vi sågs så hade en del att prata om...
födelsedagsbarnet
och självklart att de ska vara "konduktör hatt" ist
Childrensgarden

FREDAG!!!

SKÖNT!
Just nu känner jag mig laddat inför helgen! Fredagskvällen blir lugn för min del, för har ju barnkalas imorgon förmiddag att spara energi till!;) Långhelg med måndag som helgdag och ser fram emot "Manhattan" på söndag.. dom spelar in "Sexandthecity" just nu tror jag så har man tur kanske man får en skymt av det.. haha
Tårtillverkning står på schemat för min "hostmum" senare och jag lovade att bidra med lite ideér + att jag varit seg med present så får ta en runda på stan även!höhö..
även lön idag så lite shopping finns det tid till med i helgen!:D
Here i come again!

2 september

Jag kommer ihåg min första dag i skolan, Augusti (en varm dag) men vinterjackan åkte på!haha Den var väl ny och jag kanske kände jag mig extra fin i den.
Idag var det LillaGs tur, första dagen i skolan och första morgonen för mig med endast C, eftersom hans skola börjar nästa vecka. Jag tyckte därför vi två kunde göra något kul ihop ute i det fina vädret men han hade andra planer! Tåg banor skulle byggas och då skall jag tillägga att vi byggt tågbanor i flera veckor redan men men.. han fick som han ville den lilla mannen..
G verkar ha haft en bra dag iaf och nästa vecka börjar det "på riktigt" med skola för båda två! Ser jag fram emot.. haha ;)
Födelsedagskalas för C lördag, sedan söndag kanske jag tar mig en tur till NewYorkCity och träffar min svenska vän där.. kul!:)

Just det...

...kom på att jag påbörjar månad nr 8 nu!!
Swishswosh!

Första september!

ojoj..
Fick en present ut av barnens morfar. Vi besökte ju honom på väg till Canada och jag måste ha gjort ett bra intryck på honom där:)haha.. fick även ett brev utav mostern, hon skrev att jag är väldigt välkommen till deras stuga för att åka lite skidor eller snowboard! kul!:)
Köpte skor idag och kunde inte bestämma färg så då fick det bli två!