No snowday! Please!!

Tack! Man tror inte något så vanligt kan smaka så gott ! men ja... brödet satt fint!


Tänkte först att jag denna dag skulle mysa inne och endast ta en liten promenix.. men dagen blev så att jag lämnade huset 12.30 och kom tillbaka 9.30..
Tillbringade dagen med tyska vännerna Janina&Anni + en svensk tjej som dom kände, första gången som jag pratar svenska i Philadelphia och ja det blev jätte skumt! Trodde inte det skulle drabba mig men orden flöt lite trögt fram, haha! 
I telefonen har jag inga problem men på något konstigt vis blev det fel "live".. 
Vi började med att spana in "LibertyBell" & gick på en guidad tur, vilket inte var det "roligaste" men nu var det iaf gjort! höhö "One and only " Så vet nu vad jag kan skicka iväg "besökare" på när jag jobbar ;) 

Vi käkade lite mat på "HardRockCafé" vilket ser lika ut världen över men det var första gången jag besökte detta ställe, så tog min "oskuld" i Philadelphia! Blir därför att köpa en onödig souvenir sedan!
Snöa började det även att göra idag! Så när vi lämnat av "Svensken" vid tåget bänkade vi oss inne på "Starbucks" med Te!:) och blev sittandes ett bra tag med mycket prat! 


Känner mig väldigt internationell.. som igår hemma hos Karla där hennes inneboende från Uzbekistan fyllde år. Hon pluggar här och hade vänner från skolan på "fest/middag" och vi var ca 20 personer där och 7 olika nationaliteter! Jag från Sverige sedan, Uzbekistan, Bolivia, Afrika, Korea, Mexio m.m.. Jag var den enda blonda i huset även den enda från Europa och de flesta är så nyfiken på Sverige, vilket är kul! :) Svenskar tror att alla vet vart Sverige ligger och att folk har koll på oss men så upplever jag inte det.. Middagen bestod av olika smårätter ifrån Uzbekistan & alltid kul att prova nya grejor.. Trevliga människor och samtalsämnen var det inte brist på! 

Jag är glad över att jag inte hamnat i en "grupp" svenskar här, utan fått vänner ifrån andra länder med.. Om man från början riktar in sig på att hitta svenskar får man inte chansen att lära sig om andra kulturer vilket jag vill! Att jag även fått vänner som bor här och inte är Au pairer med är kul! En bra mix av allting helt enkelt! :) 

Var glad att jag inte tillbringade min kväll i huset igår! Barnen "startade ett band" med kastrulllock och skedar och ja.... öronskydd för att inte bli döv/sinnessjuk hade varit väl behövt! höhö 

<3<3
miss u




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0